Otázky a odpovede: prejazd americkej armády

Po tom, ako som nahodil svoj text o blokáde amerického konvoja, pomerne rýchlo a pohotovo som si mohol prečítať „zdrvujúcu“ kritiku od diskutéra „nopropaganda“, ktorý rozoberá moj text takmer vetu po vete. V našej strane býva zvykom, že ak má kritika hlavu a patu a ak sa s ňou stretávame pravidelne, zvykneme na to reagovať – pokiaľ nám čas dovolí. Chcem sa poďakovať za otázky a zároveň zverejnňujem vlastné reakcie. Na úvod však chcem upozorniť, že by som nerád skĺzol do hádky Rusko vs. USA+Západ, nakoľko obe sú pre mňa kapitalistickými mocnosťami so svojimi záujmami a obe musia byť zvrhnuté socialistickou revolúciou. Nikdy by som neprišiel na blokádu NATO s Ruskou vlajkou, neskandoval na Slavíne „Rossija“. Rozlišujem medzi Ruskom a Sovietskym zvazom. Týmto v podstate prispievame k polarizácii spoločnosti na tých, ktorí podporujú Rusko a tých, ktorí podporujú USA. To mi na druhú stranu nebráni nezaujať vlastný postoj k vzťahu týchto mocností a veľmi rozdielneho mediálneho pohľadu na tieto dva celky.


Kritika:
Krym nebol suverenny stat, takze jeho referendum nemohlo byt v súlade s medzinarodnym pravom narozdiel od referensa o vstupe do Eu, takze Krym nemohol rozhodovat o tom v ktorom state bude o nic viac, ako Komarnansky okres, alebo Vychodne Slovensko alebo hcijaky uzemny celok bez zvrchovanosti, nehovoriac o dalsich demokratických parametroch, ktore absentovali v Krymskom referende a samotny fakt, ze pred tym bol poloostrov obsadeny Ruskym vojskom bez insignii, co bolo nielen porusenie medzinárodného prava ale tyto vojaci sa stali vojnovými zlocincami.

Reakcia:
Krym so štatútom „Autonómna republika“ nemožno zrovnávať s okresom, alebo iným geografickým označením Slovenska. Referendum považujem za legitímne aj z toho dovodu, akým sposobom prebehol puč na Ukrajine. Ak teda chceme dodržiavať ukrajinskú zákonnosť, prečo „majdanisti“ nepočkali do najbližších volieb a demokraticky nezvolili „tých svojich“? Kde sa vzalo toľko násilia? Ako to že polícia, Berkut a aj armáda tak rýchlo podľahli? Je to zákonné šlahať do nečinných ťažkoodencov reťazou? Viete si predstaviť, že by som to spravil ja na hranici? Je zákonné vyhlásiť nové voľby a nepohodlné strany zakázať? Dokáže v súčasnosti Ukrajinská polícia garantovať bezpečnosť politickým oponentom pred fašistickým Pravým sektorom, ktorý sa správa ako armáda? Rozhodne nie a preto pripojenie sa k Rusku alebo ktorejkoľvek inej krajine je v poriadku, ak chceme garantovať bezpečnosť a politické práve pred neonacistami. Pozrime sa však aj na Európsku úniu a USA – prečo uznala Kosovo? Nie je Kosovo niečo ako Krym? Prečo tam majú Američania obrovskú vojenskú základňu? Prechádzajú v EÚ zmeny demokraticky? Prečo ak neprejde Euroústava, tak to EÚ nerešpektuje ako voľu občanov ale spraví si tzv. Lisabonskú zmluvu? V USA sa pri moci striedajú dve politické strany s tými istými sponzormi – to je v poriadku? Hovoríte, že ruskí vojaci sú vojnoví zločinci, lebo niekde fyzicky boli. A čo potom vojaci NATO, ktorí reálne bombardovali Líbyu?
Na ukážku zopár videí:

1. Pravý sektor napadol demonštráciu proti Chudobe v Charkove:

2. Útok na sídlo Strany regiónov

3. Ak ešte stále nevnímate o čo ide – že je to nový vzostup nacizmu – tak ako sa to dialo v medzivojnovom a vyvrcholilo to vojnovým obdobím, toto video je tiež pre vás

Kritika:
Mozte dat aj nejaky odkaz, kde je Putin oznaceny za diktatora? Pokial som si mohol vsimnut, mozno sa mylim, tak pouzivaju vyraz autoritativny prezident a vychadzaju z toho, ze v Rusku je statna administrativa na cele ktorej stoji obmedzuje vsetko to, co robi demokraciu demokraciou, Slobodu slova, slobodu prejavu, zhromazdovania,politicky pluralizmus atd… takze nechapem preco by ho nemali oznacovat za autoritatívneho prezidenta? Len kvôli politickej korektnosti, ze jemu sa to nepaci? Alebo kvôli comu?
Ulohou medii je pomenovavat veci take ake su, ak sa vam to nepaci, mozno je problem vo vas, ale mate pravdu, media nie su uzasne a adokonale, tak si zalozte vlastne medium, ktore vas bude vykreslovat tak ako chcete ale neplacte ak ho nebude nikto citat, pretoze pohlad mainstreamu povazuju za realnejsi ako ten vas. Iba by ma zaujimalo, ci uz bol niekto na Slovensku sudeny za neamericku cinnost, ked tu uz porovnava s USA pocas studenej vojny.

Reakcia:
Záznamy s presným dátumom si nerobím, no poviem niekoľko prípadov, ktoré som zachytil-samozrejme nie v presnom znení. Napríklad Rádio Impuls niekedy v apríli o roztržke Zemana s Americkým veľvyslancom, ktorý kritizoval Zemana za to, že ide na oslavy konca 2. svetovej vojny do Moskvy: „Roztržka bola zbytočná a trapná,….myslí si ten a ten hosť v rádiu“ a potom hneď niečo pro-americké. Rovnako tak Slovenský rozhlas, (dátum a čas nepoviem – maximálne Vám poviem, že som akurát šoféroval okolo Hydinární v Žiline) ktorý hovoril „…tento ruský doslova imperializmus….“ ale použiť slovo „imperializmus“ v spojení s NATO je už „kontroverzné“. Najvačšie porovnanie sa dá spraviť asi v prípade prejazd konvoja vs. Noční vlci. Prejazd bol prejazdom, Noční vlci boli „Putinovou provokáciou“. Veď si stačí jeden den zapnúť TV alebo rádio. Samozrejme médiá ako také sa k vysloveniu názorov uchyľujú v kategórii „komentár“, ale podstatné tu aj je, kto dostane priestor a kto nie.

Putin vládne v Rusku už pomerne dlho, no takto vyhrotená situácia v médiách nemá obdoby. Chcete teda povedať, že predtým bol Putin lepší? Hovoríte, že politická pluralita (na váš sposob chápania) tam neexistuje a ani sloboda slova. Jednotné Rusko však nie je jedinou politickou stranou a v krajine sa bežne konajú protesty – napríklad aj „Rossija bez Putina“, na ktorých sa účastnili aj komunisti, napríklad: https://www.youtube.com/watch?v=jHMr_m9Wsrg
Sú tam 1. zhromaždení ľudia, 2. majú slobodu slova – kritizuju Putinove napojenie na oligarchov 3. sú tam strany mimo Putinovej. Vaše podmienky to teda nespĺňa. Tu napríklad vojnová veteránka kritizuje Putina: https://www.youtube.com/watch?v=TzkPNRrZPTQ

Ďalej však musím zdoraznit, že každé zriadenie reaguje adekvátne na vmiešavanie sa cudzích mocností do jeho politiky. Ak niekoho zatknú napr. v Bielorusku či na Kube, tak je to „obeť režimu“. Ak niekoho zatknú, zmlátia v USA či Európe, nič sa nestalo, maximálne „polícia zakročila“. Žiaden „režim“, žiadna „totalita“. Som si istý, že ak by ma zadržali na Kube tak ako tomu bolo na hranici Brodské-Lanžhot, dostal by som možno aj nejaké ocenenie. Je nepopierateľné, že EÚ a USA v snahe získať trhy ovplyvňujú politiku v krajinách, kde ich nemajú pod kontrolou. Preto nie je protest ako protest.

Za „neamerickú činnosť“ zatiaľ na Slovensku nik súdený nebol, stačia mi mediálne útoky na Adelu Banášovú a Ibrahima Maigu.

Kritika:
Tiez by ma zaujimalo, ze kto teda vlastne podla vas je intelektual, ak nie ten, co sa snazi hladat vo viacerých zdrojoch. a tiez podla akého kluca rozhodujete, ktora literatura je manipulativna a k´tora nie? Mate nejakého ‚neideologického‘ experta, ktori vam povie bez toho aby ste pouzivali mozog, ktora ideologia je pisana v prospech ‚vládnucej‘ elity? Alebo to len tak urcite, ze tato nam nevyhovuje, tak bola urcite zaplatena vladou a vjej prospech? Alebo ako to urcujete, fakt ma to zaujima.

Reakcia:
Podmienkou intelektuála u mňa je používať mozog – teda o veciach uvažovať, nie len ich reprodukovať. Vo svojom príspevku v podstate hovorím o ľuďoch, ktorí ani poriadne nevedia, kedy začala a skončila druhá svetová vojna, vedia len že „Volia Karla“ a že „nemajú radi toho boľševika Fica“ (tým musím dookola vysvetľovať, že nie Fico, ale ja som boľševik) a aj keď ešte stále bývajú u mamky, vedia, že keď „budeš makať, tak zarobíš ťažké peniaze“ a každý kto kritizuje kapitalizmus len slepo závidí „úspešným“. Títo ľudia si nevidia ani na špičku nosa a vrcholom sú „aktivky“, ktoré zostavujú „zoznamy Ruských agentov“ – teda každého, kto má protiamerický postoj a zastáva napr. Novorossiju čo je stotožňované dobre že nie s požieraním detí. „Už i ženy … smutné :(“ hovorí admin, ktorý práve pridal na zoznam nejakú ženu, ktorá má gregorijevskú stuhu na fotografii. Pre mňa sú to skrátka tupci, ktorí podľahli niečomu, len preto, lebo je to stádovidé a „in“. Tvária sa ako intelektuáli, ale pritom sú na bode 0.
Poďme však aj do vyšších kruhov, tu sa tiež odvolávam na „odborníkov“ a „ekonómov“. Súčasný svet riadia študovaní ekonómovia, ktorí vydali množstvo publikácii a napriek tomu im hladom umiera čoraz vačšia časť planéty, napriek tomu sa čoraz vačšia časť ľudstva ocita v mizérii a beznádeji – zdorazňujem – napriek obrovskému pokroku v technológiách. Preto zdorazňujem, že „neideologické“ stanovisko neexistuje. Buď stojíte na strane vykorisťovateľov alebo vykorisťovaných. To čo je pre jedného právo, je pre iného krádež. Napr. privatizácia (právo pre buržoáziu, krádež pre proletariát) a znárodnenie (krádež pre buržoáziu, právo pre proletariát).

Kritika:
-Takže keby sa prepravovala pod rúškom noci tak by to bolo v poriadku, ale keďže išla cez deň tak je to problém? nechápem celkom v čom, žiadam vysvetlenie. Rovanko na slovo okupácia som našiel vo wikipedii celkom dobrú definíciu ‚Vojenská okupácia alebo okupácia je násilný čin štátu alebo entity, ktorá proti vôli iného štátu alebo entity obsadí jeho/jej územie a priamo či nepriamo získa nad územím kontrolu a moc. Okupujúca klika často ustanoví okupačnú správu alebo kolaboračnú vládu, orgán spravujúci okupované územie. Okupácia môže byť dočasná (napr. počas 2. svetovej vojny) alebo trvalá. Pripojenie (okupovaného) územia k územiu iného štátu je anexia‘ ,tak nechápem v čompodľa autora konkrétne spočíva tá okupácia v Európe?..
No a? Su to spojenci, ktorým to povolili legálne zvolení zástupcovia ľudu v rámci platných zákonov a ktorí zastupujú občanov, ktorí im odovzdali mandát na rozhodovanie vo voľbách. Títo vojaci tu nikomu neubližujú, do nikoho nestrieľajú, neunášajú našich premiérov a iných ľudí za hranice pod hrozbou smrti, tak v čom je problém? Je úplne bežné že spojenecké vojská cvičia na území spojencov a pokiaľ majú na to povolenie od spojencov tak to nie je nikde na svete problém, tak prečo by tu teraz mal byť?

Reakcia:
V prvom rade: nik sa nás – občanov na vstup do NATO nepýtal. Preto akúkoľvek politiku Slovenska v rámci NATO považujem za nelegitímnu. To, že títo vojaci NA SLOVENSKU, ktoré im je strčené v zadku nikomu neubližujú, neznamená, že nikomu neubližujú. Komu – to už som vysvetlil v prvotnom texte. Celkovo však v triednej spoločnosti hovoriť o nejakých „zástupcoch ľudu“ je humorné a úsmevné. Čím to je? Prečo je demokracia „vládou ľudu“ – ale vládnu nám len samí zbohatlíci, ktorí predstavujú 2% spoločnosti? Aké podmienky má pracujúci pri založení strany a aké podmienky má jeden z tých 2%? Ten zamestnanec nemá ani poriadne čas venovať sa politickej práci, pretože je v práci, aby uživil rodinu, splatil hypotéky, politiku robí po večeroch a vikednoch na kolene, nemá peniaze aby si platil stovky billboardov, PR manažérov, nemá známych v médiách, nie je „vplyvná osobnosť“ ani „dobrý anjel“, ktorý by rozhadzoval peniaze – práve naopak – musí sa báť, aby pre svoju politickú činnosť nebol prepustený. Nemože príjsť kedykoľvek a kamkoľvek – lebo je v práci. Človek z „vyvolených“ 2% si dokáže zaplatiť funkcionárov a brigádnikov po celej republike, dokáže ťahať kancelárie, má čas venovať sa politike, obskakuje ho niekoľko ľudí, neobáva sa o svoju budúcnosť, može si príjsť kedykoľvek a kamkoľvek chce. Ľudstvo je dnes takým, akým si ho spraví propaganda. Bude voliť tváre s billboardov, hrdinov z TV – nie tých, ktorých ani nepozná.

Okupácia armády USA spočíva v tom, že je tu prítomná, že tu má svoje základne a prakticky diriguje celú EÚ. Aj keď máte pravdu – je to okupácia dobrovoľná, zapredanecká – sami zapredanci – tie kolaborantské vlády o ktorých hovoríte – z radov buržoázie ich sem pozvali a slúžia im.

Na záver poďme ale k podstate veci: skutočnú moc má ten, kto má hospodársku moc – od nej sa odvíja moc politická. Vláda a štát, ktorý nevlastní svoje hospodárstvo o ničom nerozhoduje, nie je suverénnym, riadi sa zákonmi trhu, poslúcha ekonomické skupiny. Tzv, zástupcovia ľudu s nimi možu len vyjednávať, nemožu výrobu plánovať.

 

Na záver cítim potrebu zverejniť klip od španielskeho komunistu Pabla Haséla, ktorý dopovie niečo o mentálnej okupácii ľudstva.

 

 

 

Veď každý chce v podstate dobre, alebo „keho volic“

04.04.2024

Tento sprostý národ je nepoučiteľný, lebo zvolil….. Iste to poznáte. Celé to však spočíva v inom. Ľudia radi žijú v bublinách, utvrdzujú sa vo svojich názoroch s rodinou, priateľmi, s ostatnými sa hádajú akí sú hlupáci. Celkovo vždy keď sa prejde na politické záležitosti, najmä tie parlamentné, vždy ideme aspoň o tri poschodia dole a voliči radi napodobňujú [...]

Vinník vojny je známy! Pracujúci krvácajú, kapitalisti si pakujú vrecká

26.02.2024

Vážení čitatelia, zverejňujem svoj, pevne verím že dôsledný triedny názor na vojnové štvanice posledných rokov, ktorý však vôbec nezodpovedá dnešným názorom pospolitého ľudu, ktorý sa rád prikloní tu či tam, ale niekto to musí povedať, aby sme sa niekam posunuli a neboli nie len obeťami, ale i aktívnymi spoluvinníkmi. Vraj to treba deliť na dve časti, lebo ľudia [...]

Solidaritou ku generálnemu štrajku – reportáž z Beluše

13.04.2023

V posledné roky si ako človek s obmedzenými časovými možnosťami vyberám zhromaždenia a podujatia, ktoré podporím svojou účasťou. V poslednej dobe je na Slovensku aj mnoho takých, ktoré by som nepodporil, ani keby som nevedel čo s časom. Ešte nedávno jedni vyšinutí vyvreskovali čosi o rúškach, nanorobotoch v tyčinkách, o rozrušovaní detských mozgov bezkontaktným [...]

parkovanie, Martin

Nový parkovací systém v Martine rapídne zdvihol ceny a centrum „rozkúskoval“ na množstvo zón

09.11.2024 17:00

Parkovanie po novom v metropole Turca viacerým „zdvihlo tlak“. Zóny, ktoré na to vyhradili v centre mesta, prirovnávajú k mape Manhattanu v New Yorku. Pôsobí to vraj chaoticky.

Robert Fico

Fico chce prekopať politický systém. Kvórum by sa zvýšilo, v NR SR by bolo menej strán: Krízu v koalícii odmieta

09.11.2024 14:00, aktualizované: 17:03

Voľba predsedu parlamentu nie je podľa predsedu vlády Roberta Fica prioritou. Dohoda na Andrejovi Dankovi podľa neho nie je a podporí kohokoľvek, na kom sa koaliční lídri zhodnú.

Donald Trump, voľby

Trumpov mierový plán - európski vojaci majú kontrolovať 1200-kilometrovú nárazníkovú zónu medzi Ukrajincami a Rusmi

09.11.2024 13:46

USA poskytnú Ukrajine dostatok zbraní, aby odradili Rusko od obnovenia nepriateľských akcií.

najvyšší súd, Madrid, katalánski lídri

V Španielsku zadržali policajného šéfa, v stenách domu mal ukryté milióny eur

09.11.2024 10:41

Údajne išlo o výnosy z pašovania drog.